فایل نایاب 2

  • ۰
  • ۰

بتن توانمند یا High Performance Concrete) HPC)

بتن توانمند  یا High Performance Concrete) HPC) این پروژه در قالب فایل ورد می باشد.
با بررسی دوام سازه‌های بتنی مسلح به ویژه در مناطق خورنده و سخت برای بتن نظر اکثر کارشناسان و دست‌اندرکاران کارهای بتنی به این مسأله جلب شده است که مقاومت به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی کلیه خواص مربوط به بتن بخصوص دوام آن باشد و لازم است در طراحی بتن برای مناطق مختلف علاوه بر مسأله مقاومت و تحمل بارها در طول مدت بهره ‌دهی، پایایی و دوام آن نیز مد نظر قرار گیرد.
در حال حاضر با اضافه نمودن مواد مختلف بتن و تغییرات در طرح اختلاط می‌توان به بتن‌هایی دست یافت که بدون تغییر قابل ملاحظه در مقاومت آنها از نقطه نظر دوام به بتن‌هایی با دوام بالا دست یافت. مسأله محیط زیست وآلودگی آن نیز در سالهای اخیر نظر جهانیان را به خود معطوف ساخته است. کاربرد مواد و مصالحی که در ساخت آن آلودگی کمتری به محیط منتقل گردد و همچنین برداشت مصالح طبیعی که کمتر محیط را تخریب نماید، مورد توجه خاص قرار دارد [3].
در این راستا محدودیت کاربرد سنگدانه‌ها، دستیابی به مواد جدید و نیز استفاده از مواد زائد کارخانه‌ها و آلاینده‌های محیط زیست در بتن در رأس برنامه‌های تحقیقاتی پاره‌ای از کشورهای جهان قرار گرفته است. علاوه بر خود بتن و مصالح تشکیل‌دهنده آن در سالهای اخیر بر روی آرماتور مصرفی در سازه‌های بتنی مسلح نیز تحولاتی صورت گرفته است. بعنوان مثال و برای پرهیز از خطر خوردگی آرماتور، از فولادهای ضد زنگ و نیز آرماتورهای ساخته شده با الیاف‌ مختلف پلاستیکی و پلیمری در محیط‌های بسیار خورنده استفاده می‌شود. کار بر روی عملکرد دراز مدت چنین موادی هنوز ادامه دارد.
بتن توانمند علاوه بر مزایای فراوان خود در بهبود عوامل مختلفی مانند: روانی بتن، مقاومت فشاری، کششی، خمشی، ضربه‌ای، دینامیکی و مقابله در برابر حمله یونهای کلر و سولفات، گیرش سریع در آب و هوای سرد، تاثیر زیاد در بهبود عملکرد بتن در مقابله با شرایط مختلف مخرب بتن نیز موثر می‌باشد[4].


دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-116837-%d8%a8%d8%aa%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%85%d9%86%d8%af-%db%8c%d8%a7-high-performance-concrete-hpc/
  • ۹۵/۱۰/۲۱
  • qweqwe qwewe

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی