فایل نایاب 2

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:12

فهرست مطالب

در خصوص پیدایش نخل و وجه تسمیه آن تحلیل&zwnj ها و تفسیرهای مختلفی وجود دارد:

نمایش&rlm هاى غم&rlm انگیز

نوحه&rlm هاى سوزناک&rlm

نفرت عزاداران از ستمگران معاصر خود

سوگوارى و قیام مشروطه&rlm

مبارزه علما با خرافات و آفات عزادارى&rlm

رضاخان و ماتم دارى&rlm هاى محرم&rlm

نخل&zwnj گردانی از ویژگی&zwnj های منحصربه&zwnj فرد مراسم محرم و عزاداری در یزد محسوب می&zwnj شود و در بیشتر نقاط استان یزد در روز دهم محرم بعد از بجاآوردن نماز ظهر عاشورا هیات&zwnj های مختلف به زیر نخل رفته و با صدای یاحسین یاحسین، سه بار نخل را به دور کلک حسینیه می&zwnj گردانند.

در خصوص پیدایش نخل و وجه تسمیه آن تحلیل&zwnj ها و تفسیرهای مختلفی وجود دارد:
1ـ نخل، برگرفته از خیمه مجمع حضرت موسی(ع) با اقتباس از تابوت عهد است. (صندوقی که خداوند بر مادر موسی (ع) فرستاد تا او را در آن قرار دهد، بعدها این تابوت به&zwnj دست قوم او افتاد. از آن نگهداری کرده و از آن تبرک می&zwnj جستند.)
2ـ نخل به قیام حضرت امام حسین(ع) اشاره دارد و می&zwnj خواهد خاطره خیمه&zwnj های حرم آن امام را در کربلا مجسم کند.
3ـ نخل یادآور گهواره دو گوشواره عرش مجید، یعنی حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
4ـ چون بدن مطهر و مقدس سالار شهیدان کربلا، حضرت امام حسین را بدون تشییع به خاک سپرده&zwnj اند، شیعیان همه ساله به جبران، این رسم را تکرار می&zwnj کنند و حجیم بودن نخل بیانگر عظمت و بزرگواری آن حضرت است. به&zwnj طور کلی بزرگی و سنگینی این نخل&zwnj ها گاهی چنان است که چند صدنفر مرد قوی باید آن را از زمین بردارند و بردوش گیرند و حمل کنند. در روزهای قبل از عاشورا اعضای هیات&zwnj ها به تزئین نخل می&zwnj پردازند. به این صورت که یک طرف از بدنه آنرا با آینه&zwnj هایی کوچک و بزرگ آذین می&zwnj بندند که نمایانگر نور افشانی پیکر حضرت امام حسین(ع) در آن است. طرف دیگر نخل روکش پارچه سیاهی دارد که شمایلی از درخت سرو به رنگ سبز در وسط قسمت سیاه پوش نصب شده است. در سراسر آن سر تیز دشنه&zwnj ها یا شمشیر&zwnj هایی فرو رفته که نمادی است از تیرها و زخم&zwnj هایی که بر پیکر سرو مانند اما حسین وارد شد.در دو طرف دیگر به&zwnj صورت قرینه، پرده سیاهی آویخته می&zwnj شود که روی آن شکل شیر و بدن بی&zwnj سرِ آغشته به خون نقاشی یا تکه&zwnj دوزی شده است. درحالی&zwnj که شیر بادهان خود بر آن بدن بوسه می&zwnj زند و یا باقیمانده نوک دشنه&zwnj ها و نیزه&zwnj ها را از بدن مطهر خارج می&zwnj کند. هنگام نخل گردانی یکی از سادات بر بلندای نخل قرار می&zwnj گیرد و با صدای ضربات سنج و یاحسین نخل گردانان را هدایت می&zwnj کند. گفتنی است در بیشتر محله&zwnj های شهر یزد (شاه ابوالقاسم، بعثت، خیرآباد و...) نخل&zwnj ها را آذین می&zwnj بندند و در عصر عاشورا بعضی از آنان را در مسافت طولانی به حرکت در می&zwnj آورند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:10

فهرست مطالب

تردیدی نیست که اقدام بسیار حیاتی و تعیین&zwnj کننده حضرت امام در تشکیل و تحقق بسیج در مقطعی از حیات انقلاب شکوهمند اسلامی به انجام رسید که نیاز به این نیروی تأثیرگذار عمیقاً احساس می&zwnj شد و تدبیر هوشیارانه حضرت امام، بیش از دیگران لزوم حضور بسیج را به منصه ظهور رسانید تا آنجا که بسیج با نمود خویش، فضای جامعه انقلابی را طراوتی دیگرگونه بخشید.
انسجام آحاد و طیف خودجوش طبقات اجتماع در پیوستن به بسیج از هر صنف و طایفه و از همه گروه&zwnj های سنی در موقعیت&zwnj های اجتماعی، این امکان را برای نهاد نوپای بسیج فراهم آورد تا همگان با لبیک به فرمان و فراخوان بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یعنی امام راحل به عضویت بسیج درآمده و پرشور و شعف و با عشق به آرمان&zwnj های مقدس اسلامی این کانون درخشان و منور میعادگاه شیفتگان امام را طراوتی ملکوتی و الهی نمایند.
حضرت امام که خود یک بسیجی تمام عیار و کامل و وارسته بودند، الگو و اسوه&zwnj ای برجسته برای همه بسیجیان به شمار می&zwnj رفتند و عشق و دلدادگی عمیق و عرفانی آن عزیز به بسیج بسیجیان، هنگامی جاودانه شد که فرمودند: از خداوند می&zwnj خواهم که با بسیجیانم محشور فرماید ...
حضرت امام خمینی رضوان&zwnj ا... تعالی علیه که با دیدگاهی نافذ و رهبریت ارزشمند خویش در صیانت و استحکام پایه&zwnj های نوین انقلاب بزرگ اسلامی ایران، در سخت&zwnj ترین شرایط مقاطع زمانی با سکان&zwnj داری کشتی انقلاب و عبور آن از دریای مواج و متلاطم به ساحل نجات رسانیدند، شرایط، نیازها و جهت&zwnj ها را در موقع خود تشخیص و اسباب و عوامل لازم را با ادراک والا و درخور تحسین خویش تشخیص و لحاظ می&zwnj فرمودند و این هوشمندی حضرت امام، توطئه&zwnj ها و اهداف شوم دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی و ناکام می&zwnj نمود.
تحقیقاً، سرعت عمل و ابتکار امام، یأس و سرخوردگی دشمنان را به دنبال داشت. از لابه&zwnj لای پیام&zwnj ها و سخنان حضرت امام در خصوص بسیج، نکات بسیار ارزنده و قابل تأملی را می&zwnj توان دریافت تا آنجا که فرمودند: ... رحمت و برکات خداوند بر بسیج که به حق پشتوانه انقلاب اسلامی است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
جزوه

نام محصول: جزوه ی مدیریت ارتباط با مشتری

فرمت : PDF (دستنویس اسکن شده)

تعداد صفحات: 16

زبان : فارسی

حجم فایل : 9 مگابایت

کیفیت اسکن : خوب



دریافت‌فایل