فایل نایاب 2

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
کارآموزی

کارآموزی در اداره توزیع برق بخش بادرود

فرمت : Word

تعداد صفحات : 51

مزایای پست های GIS

الف &ndash اشغال فضای کمتر(فضای لازم حدود 10 تا 15% فضای مورد نیاز برای احداث پست های باز).

ب- بی صدا بودن

پ- فاقد تشعشات فرکانس زیاد

ت &ndash سرویس کمتر و از اتصال قطعات پیش ساخته به هم تشکیل می شوند .

ث &ndash گاز SF6 بعنوان عایق در این پست ها بکار می رود عایق بسیار خوبی است . عوامل خارجی وجودی مثل گرد و خاک و باد و طوفان و غیره در آن بی اثر است و چون تمام قطعات زیر فشار در داخل کپسولها قرار دارند ، امکان هیچگونه تماس سهوی با قطعات زیر ولتاژ ممکن نیست و بدین جهت خالی از خطرات برق زدگی و برق گرفتگی است و احتیاج به هیچگونه حصار و محدودیتی ندارد .

اجزاء تشکیل دهنده پست ها بشرح زیر است :

اجزاء تشکیل دهنده پست ها بشرح زیر است :

  • سویچگیر 1-3-8

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ای بر مکان کارآموزی آ

مقدمه 1

وظایف وزارت نیرو 2

پست های فشار قوی 4

مزایای پست های GIS 5

اجزای تشکیل دهنده پست 5

دستورالعمل کار در هنگام سیم کشی هوایی 11

دستورالعمل تعویض یا جابجایی تیر 12

عواملی که باعث قطع ناخواسته فیدرهای 20 کیلو ولت می شود 14

عواملی که باعث معیوب شدن کابل 20 کیلو ولت می شود 15

اصول بهره برداری از پست های هوایی 16

اصول بهره برداری از پست های زمینی 17

مواردی که باعث معیوب شدن ترانسفورماتورهای توزیع می گردند 19

دستورالعمل نگهداری و سرویس ترانسفورماتورهای توزیع 20

شرایط نصب ترانسفورماتور 21

سرویس و نگه داری ترانسفورماتورهای توزیع 24

تامین کسری روغن 25

هواگیری و آچار کشی ترانسفورماتور 26

تست و استقامت الکتریکی روغن 27

دستگاه رطوبت گیر 27

کلید تنظیم ولتاژ 28

شرایط پارالل نمودن دو دستگاه ترانسفورماتور 30

دستورالعمل کارکردن روی تابلو های توزیع 31

مراقبت و نگهداری از ترانس های قدرت 32

خشک کردن ترانسفورماتورها 36

دژنکتورها 37

تست های دوره ای تجهیزات کلیدخانه های فشارقوی 39

چک کردن رله بوخهلتز 41

زمین حفاظتی در تجهیزات الکتریکی 42



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

بررسی عوامل موثر بر صادرات برنج استان گیلان بر اساس مدل الماس پورتر

بصورت ورد و در139صفحه

چکیده

هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر عوامل شناسایی شده بر صادرات برنج استان گیلان در سال 1392-1391 می باشد. بدین منظور با توجه به اینکه ساختار نظری این پژوهش بر اساس مدل الماس پورتر طراحی گردیده است ، لذا سعی شده تا نتایج و تحلیل ها به گونه ای اجرا گردد که بتوان مفاهیم کاربردی را از نتایج تحلیل عوامل استخراج نمود. مدل الماس در سال 1990 توسط پورتر در کتاب مزیت های رقابتی ملل جهت ارزیابی مزیت های رقابتی 10 کشور ارائه و منتشر شد. در سالهای بعد انتقادات و پیشنهاداتی در مورد آن مطرح شد. این پیشنهادات منجر به ارائه مدل های الماس مضاعف ، الماس های چندگانه ، مدل دانینگ ، مدل 9 عاملی و مدل الماس مضاعف گردید. عوامل این مدل شامل ؛ 1.شرایط تقاضای داخلی 2.عوامل مرتبط و پشتیبان 3.استراتژی ، ساختار و رقابت 4.نقش دولت 5.شانس (اتفاقات پیش بینی نشده) ، 6.عوامل درونی که همگی از عوامل تاثیرگذارند. این پژوهش از نظر اهمیت و اهداف از نوع کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی - پیمایشی است. جامعه اماری آن کلیه کارشناسان و مدیران و دست اندرکاران صادرات برنج استان گیلان می باشد. پس از تهیه پرسشنامه و بررسی روایی - پایایی آن ، داده های خام حاصل از جمع آوری 181 پرسشنامه توسط نرم افزار LISREL , SPSS آزمون شدند. در رتبه بندی نهایی نتایج حاکی از اهمیت عوامل نقش دولت ، صنایع مرتبط و حمایت کننده ، شانس یا اتفاقات پیش بینی نشده ، در سه جایگاه نخست بوده و عوامل دیگر به ترتیب عوامل درونی ، شرایط تقاضای داخلی و در نهایت استراتژی ، رقابت و ساختار می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده و اهمیت صادرات بخش کشاورزی در انتها پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت صادرات برنج استان گیلان ارائه شده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه13

فهرست مطالب

تابش :

دمـا :

تأثیر تابش :

تأثیر ناهمواری

روند سالانة دما

روند ، روزانة دما

یکی از عوامل مهم در زندگی انسان آب و هوا (اقلیم) است ، از این رو جغرافی دانان همواره به عنوان یکی از اجزاء اصلی چشم انداز جغرافیایی بدان نگریسته و مطالعة ویژگیهای آنرا بصورت یک علم دقیق، وجهة خویش قرار داده اند .

آن بخش از علوم زمین را که به مطالعة اتمسفر (هواپیما یا جو ) سیارة زمین می پردازد ، « علوم اتمسفری» می نامند . شاخص ترین این علوم هواشناسی و آب شناسی است . اصطلاح « هوا» شرایط جوی موجود در زمان معین و محدود را مشخص می کند . هوا برآیند عملکرد فرایندهای متعدد و تغییرات حاصل در عوامل کنترل کنندة جو است . بدیهی است که وضع هوا ، پیوسته تغییر می کند ، اما معمولاً در هر مکان مشخص ، در طول سال یک هوای معین به دفعات بیشتری جابجا می شود ، به طوری که از نظر فراوانی ، این هوا در آن مکان نمود بیشتری می یابد. این هوا در هر منطقه ، « آب و هوای منطقه » به حساب می آید. پس آب و هوا ( اقلیم ) عبارت است از :

هوای غالب در یک محل در دراز مدت .

اقلیم هم مانند هوا مرتباً در حال تغییر است و فقط در مدت زمان طولانی توزیع بهنجار پیدا می کند . در تغییرات آب و هوای یک منطقه یا توزیع آب و هواها در سطح زمین ، علاوه بر تأثیر

خورشید ، هرکدام یک عنصر اقلیمی تلقی می شوند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه42

فهرست مطالب

آثار تاریخی نیشابور:

زمین لرزه های نیشابور

اطلاعات اولیه

گیاهان و سازگاری آنها به خشکی

مشخصات بیابان از نظر آب و هوا

جانوران و سازگاری آنها به خشکی

خاکهای بیابان غالبا دارای مقدار زیادی مواد

این نام بسیار کهن است و در اصل به معنی خاور (شرق) زمین است.

در اوائل قرون وسطی نام خراسان به طور کلی به تمام ایالات اسلامی که در سمت شرق کویرلوت تا کوههای هند واقع بودند، اطلاق می&zwnj گردید. به این ترتیب تمام بلاد ماوراءالنهر را در شمال شرقی شامل می&zwnj شد. حدود خارجی خراسان آن دوره در آسیای مرکزی بیابان چین و یا می رود در سمت هند، جبال هندوکش بود، ولی بعدها این حدود هم دقیقتر و هم کوچکتر گردید.

حدود خراسان اصلی در دوران اسلامی و بعد از آن از شمال به رود جیحون محدود گشت ولی همچنان تمام ارتفاعات اطراف هرات را دارا بود.

ایالت خراسان که در دوره خلفای دوم و سوم به تصرف مسلمانان در آمد، از سوی اعراب به چهار قسمت تقسیم گردید که در قرون وسطی شناخته شده بودند: نیشابور، مرو، هرات و بلخ.

بعدها قسمتهایی از ماوراء نهر نیز جزو خراسان محسوب گردید مانند سمرقند. این شهرها هر یک کانونی هم در رشد و پیشرفت علوم و در قرون اولیة اسلامی مهد دانشمندان بزرگی بودند.

در جنگ هرات که در دوره قاجاریه در سال 1249 هجری قمری صورت گرفت، قسمت شرقی خراسان به افغانستان ملحق شد. بعدها قسمت&zwnj های دیگری هم از شمال و جنوب شرقی آن از دست رفت.

امروزه از شهرهای مهم خراسان می توان مشهد، نیشابور، سبزوار، بیرجند و قوچان را نام برد.

سرزمین خراسان سرزمینی متنوع است که در آن می توان کویر، جنگل، کوهستان و دشت های حاصلخیز را مشاهده کرد.

موقعیت جغرافیایی استان خراسان

استان خراسان با مساحتی معادل 313335 کیلومتر مربع، وسیع&zwnj ترین استان کشوراست و در حدود یک پنجم مساحت ایران را تشکیل می&zwnj دهد. این استان از شمال و شمال شرق به جمهوری ترکمنستان، از شرق به کشور افغانستان، از جنوب به استان سیستان و بلوچستان و از غرب و شمال غربی به استان یزد، اصفهان، سمنان و گلستان محدود می&zwnj باشد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری استان خراسان دارای 23 شهرستان، 54 شهر، 24 بخش و 224 دهستان و 7996 آبادی دارای سکنه است.

نیشابور

نیشابور» شهری است در قلب خراسان، ساختن نیشابور را به شاپور اول ساسانی نسبت می دهند و اسم شهر را به معنی « نهاده نیک شاپور» می دانند.

« ابرشهر» نام قدیم نیشابور است، احتمال دارد که این نام در اصل شهر آپارناک یا آپارنی و جایگاه یکی از سه قبیله مهم پارت بوده باشد که شاهنشاهی نیرومند اشکانی را بنیاد کردند.

و « ابرشهر؛ تارنگار اطلاع رسانی نیشابور» ، بر آن است، شناختی دیگر از نیشابور، به وسعت گذشته تا اکنون، در حوزه های مختلف تاریخ، فرهنگ، هنر، گردشگری، جاذبه های تاریخی و طبیعی، کشاورزی، اقتصاد، صنعت و ...، به روایت منابع (چاپی و الکترونیک) موجود، در اختیار علاقمندان و پژوهشگران این حوزه قرار دهد.

سازنده شهر نیشابور را اقرسط، شاپور اول، پادشاه ساسانی دانسته&zwnj اند و در زبان پهلوی، آن را نیوشاهپور می&zwnj گویند. نیشابور یکی از چهار شهر بزرگ خراسان قدیم به شمار می&zwnj رفته و در دوره حکومت یزدگرد دوم (457 - 438) مدتی محل اقامت او بوده است.

مسلمانان در دوره خلافت عثمان بن عفان توانستند با مردم این شهر صلح کنند و از این طریق، دین اسلام را وارد نیشابور کردند. در دوره طاهریان و سامانیان، نیشابور موقعیتی ویژه داشت و توانست موقعیت دیرین خود را به دست آورد؛ کتابخانه&zwnj های بزرگ، مدرسه&zwnj های گوناگون و دانشمندان نامی از خصوصیات آن زمان شهر بود. در اواخر حکومت مسعود غزنوی که سل



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:

فهرست و توضیحات:
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت موضوع
اهداف پژوهش
اهداف کاربردی
اهداف نهایی
سؤالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعریف مفاهیم و واژه

تعریف روستا

جغرافیای روستا

جغرافیای محل

1- جغرافیای طبیعی: (اقلیم &ndash آب-باد-

باران &ndash روزهای یخبندان &ndash سرما وگرما &ndash پوشش گیاهی &ndash پوتوگرافی زمین )

2- جغرافیای مصنوعی (موقعیت روستا نسبت به شهر &ndash
جاده وراههای اصلی و فرعی )


1- جغرافیای طبیعی

به علت ارتفاع این روستا از سطح دریا و قرار گرفتن آن بین 2 منطقه سردسیر و گرمسیر بارندگی این قسمت بیشتر از نواحی دیگر استان فارس است . میزان حرارت در زمستان این روستا (3-) و درجه حرارت در تابستان حداکثر 38 درجه است درجه حرارت متوسط سالیانه آن 6/17 درصد سانتی گراد می باشد میزان بارندگی سالانه 96/212 میلیمتر است که 70 درصد آن در فصل زمستان 24 درصد آن در فصل پاییز و 6 درصد آن نیز در فصل بهار است . فصل تابستان به طور کلی فاقد بارندگی است که نشان دهنده از خشکی این ایام است . ریزش برف در روستای جعفر آباد کم و معدل روزهای یخبندان در سال 50 روز است خاک روستا به لحاظ مواد آلی زمین و وجودچشمه های متعدد حاصلخیز بوده واز قدیم دارای بافت گیاهی متنوع « درختان گرمسیری و سردسیری» بوده و جهت باد گاه از سوی شمال وگاه از سوی جنوب غربی بوده عمده بادهای غالب از غرب و جنوب غربی می وزند پتو گرافی زمین به علت وجود تپه های متعدد دارای پستی وبلندی های متعدد می باشد که همین امر باعث جدایی مناطق مسکونی از کشاورزی شده است .




دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
  • :
موارد عمومی پیشنهادی در ایده پردازی و طراحی: – بعنوان بلوار ورودی منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و المان های به کار رفته در طراحی آن قابلیت تبدیل به نماد به عنوان اثر شاخص منطقه را دارا باشد. – مدنظر قرار دادن استراتژی های برتر منطقه آزاد ارس (صنعت، آموزش عالی، گردشگری، کشاورزی، تجارت و بازرگانی) در طراحی با بهره گیری از نگاه تکنولوژیک در انتخاب متریال و مصالح. – جزئیات نصب عناصر نوری و نورپردازی فضاها می بایست به گونه ای باشد که در روز باعث ایجاد اختشاشات بصری نشود. – طرح کلی باید ضمن توجه ویژه بعنوان بلوار ورودی منطقه و موقعیت خاص آن، بتواند شاخصه های لازم بعنوان منظر شهری و ایمنی لازم به جهت کارکردی و بصری را داشته باشد. – دید ناظر سواره و پیاده در طراحی المان های میدان و ابعاد و تناسبات آنها در نظر گرفته شود. – می بایست میزان مصرف و هزینه های نگهداری طرح پیشنهادی توجیه اقتصادی داشته باشد. – مالکیت طرح های منتخب در اختیار سازمان منطقه آزاد ارس خواهد بود. – طرح ها می بایست شامل جزییات طرح، نقشه های اجرایی فاز اول و برآورد ریالی پروژه باشد. جوایز: نفر اول: ۱۰ سکه تمام بهار آزادی نفر دوم: ۳ سکه تمام بهار آزادی مهلت ارسال آثار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ – کلیه حقوق مادی و معنوی آثار برتر که جوایز دریافت خواهند نمود در اختیار سازمان خواهد بود.