فایل نایاب 2

۵۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
https://telegram.me/HarchiMag/608 کانال تلگرام هرچی مگ مجله‌ی هنر، ادبیات، سرگرمی مطالب خواندنی از هنر و ادبیات ایران و جهان. https://telegram.me/HarchiMag      



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه55

فهرست مطالب

مطالعه روند جدید اقتصاد در جهان
ارزشهای تجاری دوسویه
گروه گزارش
(بخش نخست)
با تغییر شکل اقتصاد طی سه دهه اخیر، جهان شاهد تولد شیوه های جدیدی از دادوستد چه به صورت بومی و چه بین المللی بوده است. شیوه های نوین اقتصاد در سطح جهانی حرکت خود را مدیون ابزارهای تکنولوژیکی جدید مانند رشد و بکارگیری اینترنت و رایانه های بسیار حساس و هوشمند می دانند که این دو یعنی اقتصاد و فناوریهای نوین آنچنان در هم گره خورده اند که ایست یکی موجب توقف دیگری خواهد شد.

یکی از شاخه های مهم و اصلی اقتصاد در سطح جهانی موضوع تجارت است که با دور شدن از قالب های سنتی خود و ورود به عصر آمار و رقم، ماهیتی جدید به خود گرفته است و حاصل این تغییر ماهیت جهانی تجارت الکترونیک است که از آغاز آن مدت زمان طولانی نمی گذرد. فعالیتهای تجاری به صورت الکترونیک در کشورهای پیشرفته رشد بی سابقه ای داشته و با سرعت در سطح جهان در حال گسترش است. آنچه که موسسه های جهانی و تخصصــــی برآورد کرده اند نشان می دهد که گستره فعالیت تجارت الکترونیک تا سال 2006 به طور متوسط تا 71 درصد رشد خواهد داشت.

بنابراین عقیده، تجارت الکترونیک تنها به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت محدود می شود. اما این موضوع که گستردگی فعالیت این نوع تجارت تمامی تراکنش های مالی - تجاری میان سازمانها، بنگاه ها و افراد را در سراسر جهان در برمی گیرد، عقیده برتری است، در تعریفی که از سوی کنسرسیوم صنعت (COMMERCE NET) در این باره ارایه شده، آمده است: تجارت الکترونیک، استفاده از کامپیوترهای یک یا چند شبکه برای ایجاد و انتقال اطلاعات تجاری می باشد که بیشتر با خرید و فروش اطلاعات، کالاها و خدمات از طریق اینترنت همراه است.

به نظر می رسد با رشد استفاده از اینترنت، تجارت الکترونیک یکی از مهمترین مسایلی است که فراروی دولتها و ملت ها قرار گرفته است. دیری نخواهد پایید که این شیوه جدید در تجارت، کل ساختار تجاری و عملیات بازرگانی را در سطح جهان دگرگون سازد. پس ضرورت وجود یک زیرساخت اطلاعاتی فراتر از توانایی های فعلی، حتمی می باشد تا این زیرساخت بتواند باعث ایجاد جهشی بزرگ در این صنعت شود.

طرح جدی موضوع فناوری اطلاعات در کشورمان و اهتمامی که به آن در برنامه چهارم توسعه و تصریح آن در چشم انداز بیست ساله شده، حاکی از ارزش IT و تاثیرات مهم آن در تجارت و اقتصاد است. یکی از بااهمیت ترین تاثیرات فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد، اثرات IT بر تجارت و کسب و کار می باشد تا آنجا که E.BUSINESS و کسب و کار الکترونیک موجب تحولات اساسی در تبادلات بازرگانی در سطح جهانی شده است.

نباید فراموش کرد که رسالت اصلی تجارت الکترونیک فقط ارتباط نیست بلکه پی ریزی و تقویت روابط تجاری است به همین علت تجارت الکترونیک را انقلابی می دانند که در حال تغییر روشهای تجارت، خرید و حتی تغییر نحوه تفکر انسانهاست. شاید لازم باشد که ما نیز فرصتهای حاصل از این تحول تکنولوژیک را باتوجه به ملاحظات ملی خود غنیمت شمرده و از امکانات و نتــــــایج مثبت آن بهره مندی بیشتری داشته باشیم.

تدبیر نیز، گزارش ویژه فروردین سال 84 خود را به بررسی نتایج حاصل از پیاده سازی یا به کارگیری It
در تجارت، امور دولتی، آموزش و مسایل مالی و اقتصادی چون بانکداری طی چند سال اخیر در کشورمان اختصاص داده و از نگاه و زاویه دیگری اثرگذاری فناوریهای اطلاعاتی را بر اقتصاد، صنعت و رشــــد کسب و کار در کشور مطالعه کرده است.

در این گزارش ویژه باهم دلایل حرکت سازمانها به سوی کسب و کار الکترونیک و مطالعه محدودیت های این شیوه جدید را در کشورمان



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع :

دانلود فایل فلش فارسی تبلت پرستیژیو PRESTIGIO PMT5002 WI MultiPad Wize 5002 10.1 IPS با لینک مستقیم

میتوانید فایل فلش این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

با تشکر



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان

گزارش کارآموزی در معدن سنگ حوض ماهی اصفهان ، ورد 31 صفحه

فهرست

مقدمه;; 1

تاریخچه -نوع محصول - نام واحدهای مختلف;;; 3

واحد سنگ بری;;; 4

سنگ شکن; 6

آپرون فیدر;;; 9

نوار نقاله;;;; 10

سیستم غبار گیر (هیدروسیکلون);;;; 13

تله شکن;; 15

طرح ریزی و تحقیق سیستم کنترل و برقی معدن;;;;;;;;; 17

کار اتاق سیستم کنترل اولیه;; 27

;

مقدمه

امروزه با گسترش و پیشرفت علم تکنولوژی و با بهره گیری از منابع خدادادی ، صنایع مادری چون ذوب آهن و ذوب فولاد آلیاژی مراحل تکامل و ترقی را با سرعتی محسوس طی می کنند نیاز اولیه این صنایع را به طور حتم و یقین معادل تامین می کنند .

در راستای این نیاز می توان نیاز صنایع ذوب فولاد ، ذوب اهن و فولاد آلیاژی به سنگ آهن ، سنگ آهک ودیگر عناصر و کانی های با ارزش معادن اشاره کرد .

هدف از شرح نکات بالا به خاطر این بود که اینجانبدر این مرکز صنعتی برای طرح ریزی و تحقیق سیستم کنترل و برق شرکت صنعتی و معدنی حوض ماهی اصفان خواهد بود وچون این سیستم با تکنولوژی روز پیش می رود امید وارم که تحقیق و پروژه اینجانب مسمر ثمر خواهد شد .

این معدن با بهره گیری از تاسیسات و تجهیزات معدنی مدرن و کارآمد ذخیره 117380000 تن سنگ آهک مرغوب نیاز این مجتمع (مجتمع فولاد مبارکه) را به مدت 76 سال در حد کفایت وحتی بالاتر تامین می کند.

خلاصه بیان کنم که این مقدار زیاد سنگ با وجود سیستم برق و این نعمت بی پایان و خوب و تکنولوژی روز دنیا ایجاد می شود یعنی با سیستم برق می توان یکی از نیازهای مجتمع عظیم فولاد مبارکه را ایجاد کرد در راستای طرح ارتباط با صنعت اینجانب دوره کارآموزی خود را در این معدن گذارنده و از نزدیک با پست برق ، شبکه انتقال و توزیع برق ، سلول و قسمت های برق دستگاهها این معدن آشنا شدم همچنین اطلاعات ،نقشه های برقی و مداری و مراحل توزیع برق را در قسمت های مختلف و دستگاههای این معدن را از استاد و مدارکی که در این معدن موجود بودبدست آوردم . و همچنین ابتدا با تجهیزات و ماشین آلات و مراحل کار مجتمع معدنی حوض ماهیی آشنا شدم .

;

تاریخچه - نوع محصول - نام واحدهای مختلف

شرکت معدنی و صنعتی حوض ماهی اصفهان در کیلومتر 25 جاده بروجن مبارکه و دقیقاً در نوار مرزی استان اصفهان و چهار محال بختیاری قرار گرفته و می توان گفت که از نظر تولیدات معدنی یکی از طرحهای مهم انقلاب به شمار می آید .

تولیدات این معدن سنگ آهک نسوز بوده که پس از استخراج به مجتمع فولاد مبارکه حمل می گردد که من در اینجا با توجه به اینکه مدتی است جهت تکمیل پروژه پایان دوره رشته کاردانی خود در این معدن فعالیت علمی دارم قصد دارم تاریخچه این معدن را به تصویر بکشم.

شرکت معدنی و صنعتی حوض ماهی در سال 1361 طرح اکتشاف آن به دست مهندسین ایرانی شروع که این عملیات تا پایان سال 1370 به طول انجامید تا سرانجام در اواخر سال 70 قسمت معدن آماده بهره برداری قرار گرفت لازم به یادآوری است که بین سالهای یاد شده عملیات خاک برداری و بتن ریزی و زیرسازی دستگاههای صنعتی توسط شرکت میم نیم که یک شرکت ایرانی بود انجام گرفته و ساختمانهای نیمه صنعتی نیز توسط خاکدیش به انجام رسید و در سال 71 نصب سنگ شکن های اولیه و متعلقات آن و نصب نوار نقاله ها و کلیه تجهیزات واسطه به شرکتی بنام شرکت ثامن واگذار شد که با عقد قرار داد یکساله سرانجام در بهار سال 1372 کلیه دستگاهها آماده و مورد بهره برداری قرار گرفت در بهمن ماه 72 توسط وزیر وقت معادن و فلزات جناب آقای مهلوجی افتتاح و بهره برداری آغاز گردید.

این شرکت در حال حاضر دارای 90 نفر پرسنل بوده که واحدهای سنگبری ، حمل و نقل ، تعمیرگاه و جوشکاری واحد تولید ، امور اداری و واحد انتظامات در حال فعالیت هستند که لازم می دانم شرح وظایف هر یک از واحدها را توضیح دهم.

واحد سنگ بری :



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه18

فهرست مطالب

گالاکتوزومی

وضعیت والدین

عوارض

  • پرتقال خونی، گیلاس و آلبالو
  • 3- شلغم، گل قاصدکو خردل سبز
  • 4- پونه کوهی، آویشن و جعفری

هانتر در شیمی مواد غذایی

سبب شناسی عقب ماندگی ذهنی (اختلالهای متابولیک و غدد داخلی )

حدود 4 تا 5 درصد نارساییهای رشدهوش زاییده اختلالهای کروموزومی و ارثی متابولیسم بدن است. تراکم بیش از حد بعضی از مواد شیمیایی در بدن باعث ضایعه های گوناگونی در سلسله اعصاب مرکزی شده و بیماری های متعد دی را پدید می آورد.

خذف این مواد از رژیم غذایی تنها راه پیشگیری از بروز بیماری یا شدت آن خواهد بود .

اکثراین بیماری هاازراه کروموزومهای معمولی و ژن مغلوب منتقل می شوند .

یک اختلال سوخت و سازی مواد پروتئینی بوده که درسال 1934 توسط فولینگ کشف شد

فنیل کتونوری به صورت یک صفت مندلی ازراه ژن مغلوب وکروموزومهای معمولی از پدر و مادر به کودک منتقل می گردد و عقب ماندگی اورا سبب می شود .

ارثی بودن این اختلال توسط یک صفت اتوزوم مغلوب با نشانه فنیل آلانین وخطای متابولیسم در ناتوانی اکسید کردن فنیل الانین به تیروزن در سال 1947 اثبات شد .

علت

نقص متابولیک اساسی در فنیل کتونوری ، ناتوانی تبدیل آلانین ،یک اسید امینه اساسی ،به پاراتیروزین،در نتیجه فقدان یاغیر فعال بودن آنزیم کبدی فنیل آلانین هیدروکسیلاز است که کاتا لیزور این تبدیل است .

ضایعه اصلی در کبد اشخاص مبتلا به فنیل کتونوری می باشد . در کبد ، نقص آنزیمی رخ می دهد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه18

فهرست مطالب

تهیه زمین کودهای مورد نیاز زراعت یونجه توصیه خصوصیات گیاه&zwnj شناسی برداشت فسفر تاریخ و روش کاشت داشت

پتاسیم بعد از ازت، بیشترین عنصر غذایی مورد

گوگرد بیماری های یونجه Diseases of Lucern

مقدمه

یونجه نباتی علوفه&zwnj ای از خانواده بقولات است که امروزه کشت آن به سرعت در حال توسعه است. مصرف این محصو به علت کیفیت بالا و خوش خوراکی و همچنین دارا بودن ذخایر غذایی، مانند: پروتئین و مواد غذایی مختلف از قبیل: کلسیم و حتی انواع ویتامین&zwnj ها (به ویژه ویتامین&zwnj های A, C) از اهمیت بالایی در تغذیه و سلامت دام برخوردار است. توسعه کشت نباتات علوفه&zwnj ای، بالاخص یونجه علاوه بر تامین قسمتی از کمبود غذایی مورد نیاز دام&zwnj های استان برای کشاورزی و حفظ منابع طبیعی و اقتصاد استان، حائز اهمیت است.

تولید یونجه با کیفیت بالا

از یونجه به صورت&zwnj های مختلف بهره&zwnj برداری می&zwnj شود. این گیاه به صورت علوفه خشک، سلویی، چرای مستقیم و علوفه سبز درو شده و به مصرف می&zwnj رسد. کیفیت آن در تناوب با گیاهان دیگر بی&zwnj رقیب و بی&zwnj نظیر است. برای دستیابی به عملکرد بالا و کیفیت خوب مزارع یونجه، مدیریت ویژه&zwnj ای لازم است که کشاورزان باید آن را درنظر بگیرند. موفقیت در کشت یونجه و پایداری آن به 3 مرحله وابسته است:

  1. مرحله استقرار گیاه؛
  2. نگهداری از گیاهان؛
  3. برداشت صحیح و اصولی.

یکی از راه&zwnj های افزایش عملکرد یونجه، استقرار و پایداری گیاه یا به عبارتی تراکم و قوی بودن مزرعه است. در یک مزرعه با گیاهان مقاوم و باثبات، ضمن داشتن عمکلرد بالا، توان رقابت با علف&zwnj های هرز نیز افزایش



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه2

با افزایش تصاعدی جمعیت و محدود بودن نواحی قابل کشت، اصلاح کنندگان نبات در جستجوی تولید نباتات زراعی با ویژگی های مطلوب درمدت زمان کوتاه می باشند و راههای عمده ای را برای رسیدن به این دو هدف در پیش می گیرند. یکی از این روشهای اصلاح نباتات، روش تولید گیاهان هاپلوئیدی می باشد.

گیاهان هاپلوئید، n کروموزومی بوده که پس از مضاعف سازی و تبدیل شدن به دابلدهاپلوئید، کاملاً هموزیگوس خواهند بود، در نتیجه پوشانده شدن اثر آللهای مغلوب توسط آللهای غالب وجود نخواهد داشت. همچنین با این روشها



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

اپیدمیولوژِی

اپیدمیولوژِی

تعاریف اپیدمیولوژی

شما در کتاب های مختلف با تعاریف متعددی از اپیدمیولوژی مواجه می&zwnj شوید که شاید با نگاهی دقیق&zwnj تر به کلمات کلیدی آنها بتوان تصویری جامع از این علم را استنباط کرد. گرچه تمامی این تعاریف در اصول مشترک هستند اما با مراجعه به هرکدام می&zwnj توان از منظری متفاوت با اصول و اهداف این علم آشنا شد. آنچه مورد موافقت همگان است این است که اپیدمیولوژی، پایه علم بهداشت عمومی است، و ریشه آن از کلمه یونانی اپی (Epi) به معنای بر یا روی، دموس (Demos) به معنای مردم و لوژی (Logy) یعنی مطالعه، برگرفته شده است. با توجه به تاریخ ارائه تعاریف مختلف اپیدمیولوژی قادر خواهیم بود تا حدودی به سیر تکوین و تکامل آنچه که امروزه به عنوان علم اپیدمیولوژی در جهان مطرح است نیز پی ببریم. ابتدا به برخی از این تعاریف اشاره می&zwnj شود:

تعاریف مختلف

  • بقراط حدود 2400 سال قبل اوّلین بار واژه اپیدمی را بکار برد و کاربرد اپیدمیولوژی را در مطالعه اپیدمی بیماری های واگیر&rlm ، مخاطرات محیطی و مسائل تغذیه ای نام برد.

این فایل دارای 75 صفحه می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه47

فهرست مطالب

فهرست عنوان شماره صفحه

متابولیسم کربن در فتوسنتز 3

چرخة کالوین یا چرخة احیای پنتوز فسفات در گیاهان C3 5

نخستین فراوردة پایدار تثبیتCo2 فتوسنتزی در چرخة کالوین 8

ریبولوز- 5،1 &ndash دی فسفات به مثابة پذیرند ة اولیة Co2 در فتوسنتز 8

احیای اسید 3- فسفوگلیسریک 11

تغییر شکل کربو هیدراتها در چرخة کالوین 13

بازسازی ریبولوز-5،1- دی فسفات 13

چرخة احیای پنتوز فسفات در فتوسنتز 14

چرخة متالیسم کربن در گیاهان C4 17

تنفس نوری در گیاهان سبز 22

تنفس بافتهای کلروفیل دار در نور 23

زیست شیمی تنفس نوری در گیاهان C 3 26

تنفس نوری در گیاهان C4 31

تفاوتهای گیاهان C3 و C4 33

منابع 41

فهرست عنوان اشکال شماره صفحه

فسفوریلاسیون 4

واکنش های نور و تاریکی 5

چرخه کالوین 7

شکل شماتیک چرخه کالوین 17

چرخه گیاهان چهار کربنه 21

تاثیر سطوح مختلف تابش نور 34

فرآورده گیاهان C3 35

فرآورده های گیاهان C4 36

چرخه های احیاء و تثبیت Co2 در گیاهان C4 37

چرخه احیاء و تثبیت Co2 در گیاهان C3 37

غلاف آوندی در گیاهان C4 38

میزان فتوسنتز خالص با توجه به دمای برگ 39

متابولیسم کربن در فتوسنتز

واکنشهای فتوسنتزی در دو مرحله انجام می گیرند . در مرحله اول یا مرحله واکنشهای نوری ، انرژی نورانی به انرژی شیمیایی تبدیل می شود وATP وNADPH به وجود می آید . این دو ماده برای انجام واکنشهای مرحلة دوم فتوستز یا واکنشهای تاریکی لازم اند . در نور ، گیاه سبز دی اکسید کربن جو را جذب و در سیستم فتوسنتزی تثبیت دی اکسید کربن ابتدا منجر به تشکیل نخستین فرآورده(های)پایدار فتوسنتزی می شود و سپس بتدریج سایر فراورده ها به وجود می آیند . واکنشها ی احیای دی اکسید کربن و تبدیل آن به کربوهیدارتها در گیاهان سبز فتوسنتز کننده به صورت چرخه ای و به چرخة متابولیسم کربن موسوم است این چرخه به طور کلی ویژگیهایی دارد که عمدتا عبارت اند از : (1) انجام فرایند کربوکسیله شدن و تشکیل نخستین فراورده نسبتا پایدار فتوسنتزی ،(2) فعال بودن آنزیم کربوکسیلاز ،(3) وجود ماده پذیرنده دی اکسید کربن ،(4) بازسازی ماده پذیرنده دی اکسید کربن و بالاخره ،(5) خروج بخشی از کربن تثبیت شده از چرخه و تشکیل فراورده های ذخیره ای فتوسنتز .چرخه متابولیسم کربن در فتوسنتز در همة گیاهان یکسان نیست . به طور عمده امروزه سه نوع چرخة متابولیسمی برای متالیسم کربن در فتوسنتز شناخته شده است:

- اولین چرخه به چرخة کالوین (یا چرخة فتوسنتزی احیای کربن یا چرخة احیای پنتوز فسفات در فتوسنتز و یا چرخة متابولیسم کربن در گیاهان C3 موسوم است . یا به اختصار RUDP است . نخستین فرآوردة نسبتا پایدار فتوسنتزی در این چرخه اسید آلی سه کربنC3 بنام اسید 3 &ndash فسفو گلیسریک است . آنزیم مسئول اضافه شدن Co2و RUDP یا انجام کربو کسیلا سیون در گیاه ، ریبولوزدی فسفات ، کربوکسیلاز نام دارد .

- چرخة دوم به چرخة اسید دی کربو کسیلی C4یا چرخة متابولیسم کربن در گیاهان C4 و یا به اختصار به چرخة C4 موسوم است . پذیرند ة دی اکسید کربن در این چرخه یک اسید سه کربنی آلی به نام اسید فسفوانول پیرووی یا به اختصار PEP است . که در نتیجة کربو کسیله شدن آن با دی اکسید کربن ، نخستین فراوردة فتوسنتزی به صورت یک اسید آلی چهار کربنی به نام اسید اگزالواسیک به وجود می آید . آنزیم کربو کسیلاز مربوطه فسفوانول پیروویک کربو کسیلاز یا به اختصار PEP &ndash کربو کسیلاز است . در فتوسنتز گیاهان C4 چرخة متابولیسمی کربن پس از طی مراحلی به چرخة کالوین منتهی می شود . در واقع در گیاهان C4 مقدم بر چرخة کالوین ، چرخة دیگری یافت می شود که هر دو تواما به چرخة C4 موسوم اند .

- چرخة سوم متابولیسم کربن قتوسنتزی متابولیسم اسیدی کراسو لا سه ای یا متابو لیسم نوع کراسو لاسه ای است . گیاهان دارای این چرخه در نواحی خشک و کویری می رویند . روزنه های برگ در این گیاهان در روز بسته است و در شب باز می شوند . گیاه در طول شب دی اکسید کربن مورد نیاز دستگاه فتوسنتزی را جذب می کند . مادة پذیرندة دی اکسید کربن اسید فسفوایول پیروویک (PEP ) است که پس از کربو کسیله شدن به صورت ماده ای چهار کربنی به نام اسید مالیک ظاهر می شود . آنزیم مسئول کربوکسیله شدن PEP کربو کسیلاز است . در روز اسید مالیک به اسید پیروویک و دی اکسید کربن تبدیل می شود و دی اکسید کربن حاصله به چرخه ای مشابه چرخة کالوین وارد می شود و فراورده های فتوسنتزی را به وجود می آورد .

تصویر شماره یک - فسفوریلاسیون

تصویر شماره دو - واکنش های نور و تاریکی

چرخة کالوین یا چرخة احیای پنتوز فسفات در گیاهان C3

در جریان انجام عمل فتوسنتر ، دی اکسید کربن جذب شده



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مطالعات

دانلود مطالعات طرح معماری 5(مجموعه مسکونی)

مقدمه
در دوران پس از انقلاب صنعتی و انباشته شدن شهرها از جمعیتِ شاغل در بخش صنعتی و توسعه ماشینیزم، دیدگاه&zwnj های متفاوتی در رابطه با توسعه شهرها و ویژگیهای درونی آنها مطرح شد. نظریه&zwnj ها و جنبش&zwnj های اصلاح&zwnj طلبانه&zwnj ای برای اصلاح ساختار فضایی شهرها شکل گرفتند که خواستار حذف معضلات و مشکلات شهرها و برگردان آرامش گذشته به آنها بودند. یکی از این نظریات تئوری« واحد همسایگی » بود که توسط « کلارنس پری » مطرح شد. او ابتدا در سال ۱۹۲۶ میلادی طرح مقدماتی « واحدهای خودیار» یا « واحد همسایگی» را منتشر کرد و سپس در سال ۱۹۲۹ گزارش جامع این طرح توسط پری در کمیته طرح منطقه&zwnj ای نیویورک و حومه منتشر شد.
نگرانی پری از عدم بهسازی شرایط کالبدی و اجتماعی مادرشهرهای ایالات متحده، در ربع اول قرن بیستم موجب شد تا طرح واحد همسایگی شکل بگیرد. پری تا حد زیادی تحت تأثیر منطقه&zwnj بندی ، نحوۀ واگذاری مسکن و دیگر جنبش&zwnj های اصلاح طلبانه مطرح در آن زمان در ایالات&zwnj متحده قرار داشت. طرح وی علائق روز افزون به مشارکتی کردن خدمات شهری را نشان می دهد. گزارش اصلی سال ۱۹۲۹ به صورت بخشی از طرح منطقه&zwnj ای نیویورک نگاشته شد که رهنمودی برای توسعه حومه&zwnj های شهری بود. این نظریه که در ۹۰ سال اخیر از پیشروترین نظریات شهرسازی بوده است و توانسته تا حد زیادی در مدیریت شهری، کاهش معضلات اجتماعی و ایجاد هویت در محلات موفق عمل کند. پری بر این باور بود که زندگی گروهی که در فطرت انسان&zwnj ها نهفته است. برای او مطلوب بوده و پیش نیاز نظم و آموزش اجتماعی است. تا کنون پروژه&zwnj های بسیاری نیز بر اساس نظریه واحد همسایگی در حومه های نیوجرسی، بوستون، نیویورک و فلوریدا ساخته شده است.

فهرست مطالب:


مقدمه 5
واحد همسایگی چیست؟ 5
حمل و نقل در خارج از بافت مسکونی: 6
حریم اجتماعی و خصوصی: 6
جمعیت بهینه در واحد همسایگی 6
مراکز فرهنگی و آموزشی در واحد همسایگی 7
حدود فیزیکی واحد همسایگی 7
خدمات شهر 7
کاربری&zwnj های عمده مهم در طرح کلارنس پری واحد همسایگی 7
دبستان 8
پارکها 8
مغازه&zwnj های محلی 8
کاربری مسکونی 8
خیابان&zwnj ها و معابر عمومی 8
اثرات اجتماعی و فرهنگی واحد همسایگی 9
هویت اجتماعی 9
تغییر مفهوم محله 9
ایجاد حس مالکیت نسبت به محله 10
انجمن&zwnj های اجتماعی و تعاونی&zwnj های اقتصادی 10
هم صدایی و وحدت نظر و عقیده 10
مکان&zwnj های مناسب برای اجرای تئوری واحدهای همسایگی 11
شهرسازی خوشه&zwnj ای 11
رادبرن ؛ نمونه ای اجرا شده 11
قوانین شهرداریها: 12
حقوق شهری: 13
مقررات: 13
ضوابط و مقررات شهرسازی: 13
طرح(طرحهای اجرائی): 13
طرح جامع سرزمین: 13
طرح کالبدی ملی و منطقه ای : 14
طرح توسعه و عمران (جامع) ناحیه ای : 14
طرح مجموعه شهری : 14
طرح سازماندهی فضا و سکونتگاههای روستائی : 15
طرح جامع شهر : 15
طرح تفصیلی شهر: 15
طرح هادی شهر : 15
طرح بهسازی و نوسازی و بازسازی و مرمت بافتها : 16
طرح آماده سازی توسعه های جدید در شهرها : 16
طرح هادی روستا : 16
طرح شهرهای جدید : 16
طرح شهرکهای مسکونی : 16
طرح سایر شهرکها : 17
محدوده قانونی شهر : 17
کاربری اراضی : 17
قطعه زمین : 17
تفکیک : 17
تجمیع : 17
ساختمان : 17
واحد مسکونی : 17
سطح اشغال یا سطح احداث بنا : 18
سطح ناخالص طبقات : 18
سطح خالص طبقات : 18
ضریب تراکم : 18
عرصه: 18
اعیانی : 18
بالکن : 18
پیش آمدگی یا کنسول : 18
پیلوت : 18
پارکینگ : 19
ایوان : 19
پاسیو : 19
حیاط خلوت : 19
تراکم جمعیتی : 19
تراکم ساختمانی : 19
تراکم ناخالص مسکونی : 19
تراکم خالص مسکونی : 19
تعمیرات اساسی : 20
تعمیرات غیر اساسی : 20
دکوراسیون و فضاهای عمومی آپارتمان 20
پوشش دیوارها 21
کفپوش 22
مناسب ترین رنگ ها 22
نورپردازی 23
لوازم کاربردی ـ دکوراسیونی 23
عناصر دکوراسیونی 24
ویژگی&zwnj های طبیعی و اقلیمی و صنعتی 24
پیشینه ی باستانشناسی استان سمنان 26
پیشینه تاریخی 26
زمین شناسی : 29
زمین لرزه : 30
مطالعات اقلیمی منطقه: 33
عوامل اقلیمی 33
دمای هوا 33
رطوبت نسبی 35
تابش خورشید 35
باد 37
بررسی وضعیت حرارتی در شب و روز 38



دریافت‌فایل